Mene Etusivulle

KANAVAKOHTAISET PALVELUKUVAUKSET

Sisältö

Diginäytöt

Myymälöiden diginäytöt Diginäyttöjen mainosratkaisut ovat S-Ryhmän myymälöiden sisällä sekä niiden läheisyydessä olevia diginäyttöjä, kuten sisäänkäynti- ja käytävänäyttöjä. Tarjoamme valmiita paketointeja eri tarpeisiin, joilla pääset tavoittamaan ostoksia tekeviä Suomalaisia. Palvelu tarjoaa mainosratkaisuja, jotka tavoittavat kuluttajan ostohetkessä ja sen läheisyydessä. Diginäytöt kaupallistetaan yhteistyössä SOK Smart Marketing ja mediamyyntikumppani Bauer Media Outdoorin kanssa.Palvelun kohde Diginäyttö mainostuotteemme koostuu 10 sekunnin näkyvyydestä näytöillä. Valmiiden pakettien lisäksi teemme räätälöintejä, esimerkiksi myymälävalikoiman perusteella, jotta tavoitat oikeat asiakkaat oikeissa myymälöissä, joissa tuotteesi ovat myynnissä.Palvelun sisältöProsessin vaiheisiin lukeutuvat mediayhteistyön vahvistaminen, aineistojen ohjeistus, sisällöntuotanto aineistojen julkaisu, kampanjaraportointi sekä laskutus.Palvelun kohdentaminen Mainontaa voidaan kohdentaa seuraavin kriteerein: Ketju, Alueosuuskauppa, Myymälä, Päivä, Kellonaika sekä tiettyihin erikseen määritettyihin myymäläosastoihin.Palvelun tilaaminenPalvelu on kertatilaus, mikäli Sopimuksessa/tilausvahvistuksessa ei ole toisin Asiakkaan kanssa sovittu.

Verkkokaupat

Verkkokaupat Verkkokauppojen mainosratkaisut hyödyntävät S-ryhmän omia verkkokauppoja, kuten S-Kaupat, Prisma.fi ja Sokos.fi. Palvelu tarjoaa mainospaikkoja kuluttajan digitaalisella asiakaspolulla, kuten etusivulla ja kategoriasivuilla.Palvelun kohde Verkkokauppojen mainostuotteet ovat mainontaa S-ryhmän verkkokauppasivustoilla ja applikaatioissa, joissa mainostaja voi tavoittaa kuluttajan digitaalisessa asiointiympäristössä. Mainostuotteita ovat mm. bannerit, tuotekarusellit, sponsoroidut tuotenostot ja kampanjasivut. Sisällöt voivat olla brändättyjä, kampanjakohtaisia tai tuoteinformaatiota sisältäviä.Palvelun sisältö Prosessin vaiheisiin lukeutuvat mediayhteistyön vahvistaminen, aineistojen ohjeistus, sisällöntuotanto aineistojen julkaisu, kampanjaraportointi sekä laskutus.Palvelun kohdentaminen Mainontaa voidaan kohdentaa seuraavin kriteerein: Verkkokauppa, Etusivu, Kategoriasivu.Palvelun tilaaminen Palvelu on kertatilaus, mikäli Sopimuksessa/tilausvahvistuksessa ei ole toisin Asiakkaan kanssa sovittu.

Yhteishyvä

YhteishyväYhteishyvän mainosratkaisuissa hyödynnetään Yhteishyvän ja S-ryhmän kanavia, jonka lisäksi sisältöjä jaetaan myös 3. osapuolten kanavissa. Käytettäviä kanavia ovat Yhteishyvän lehti, Yhteishyvän verkkosivusto, sosiaalisen median alustat, joissa Yhteishyvällä on oma tili, sekä S-ryhmän muut digitaaliset kanavat.Palvelun kohdePalvelun kohteena ovat Yhteishyvän mainostuotteet, jotka koostuvat näkyvyydestä Yhteishyvän ja S-ryhmän kanavissa sekä natiivisisällöistä, jotka tuotetaan Yhteishyvän toimituksessa. Lisäksi natiivisisältöjä julkaistaan 3. osapuolen kanavissa, kuten sosiaalisessa mediassa.Palvelun sisältöSisältöön lukeutuvat asiakkaan tarpeiden kartoitus, kampanjasuunnittelu ja tarjouksen laatiminen, aineistojen ohjeistus, sisällöntuotanto, aineistojen julkaisu, kampanjaraportointi sekä laskutus.Palvelun kohdentaminen Yhteishyvän kanavissa emme kohdenna sisältöä.Palvelun tilaaminenPalvelu on kertatilaus, mikäli Sopimuksessa/tilausvahvistuksessa ei ole toisin Asiakkaan kanssa sovittu.

Suoramarkkinointi

SuoramarkkinointiSuoramarkkinointi kattaa S-ryhmän omien kohdennettujen kanavien mainosratkaisut, jotka ovat käytettävissä S-ryhmän kumppaniyrityksille. Käytettäviä kanavia ovat kirjesuora, soitto, sähköposti ja SMS-viestit.Palvelun kohde S-ryhmän kohdennetut suorakanavat ja niihin liittyvät mainosratkaisut. Kanavakohtaiset mediatiedot ja tarkemmat tuotekuvaukset on esitetty erillisessä mediakortissa. Palvelun toteutuksessa hyödynnetään S-ryhmän analytiikka-, mainos- ja palvelutuotantoresursseja.Palvelun sisältöSisältöön lukeutuvat asiakkaan tarpeiden kartoitus, kampanjasuunnittelu ja tarjouksen laatiminen, aineistojen ohjeistus, sisällöntuotanto, kampanjan ajaminen sovitulle kohderyhmälle, kampanjaraportointi sekä laskutus.Palvelun kohdentaminen Suoramarkkinoinnin kanavakohtaisia toimenpiteitä varten voidaan poimia S-ryhmän datasta kohdennettuja ryhmiä hyödyntämällä esimerkiksi asiakasluokituksia, segmentointeja tai ostohistoriatietoja.

Sovellukset

S-mobiiliS-ryhmän sovelluksien piirissä voi mainostaa S-mobiilissa.Palvelun kohde Palvelun kohteena on S-mobiilin Tuoteikkuna, sisältöpaikka palvelussa, jota voi ostaa viikkopohjaisesti. Mainostajan oma sisältö näkyy palvelun käyttäjille aina valitun S-ryhmän brändin nimissä (Prisma, S-market tai Sokos).Palvelun sisältöProsessin vaiheisiin lukeutuvat mediayhteistyön vahvistaminen, aineistojen ohjeistus, sisällöntuotanto aineistojen julkaisu, kampanjaraportointi sekä laskutus.Palvelun kohdentaminen S-mobiilissa emme kohdenna sisältöä tietylle kohderyhmälle, mutta voimme rajata näkyvyyttä, esimerkiksi 18-vuotta täyttäneille asiakasomistajille.Palvelun tilaaminenPalvelu on kertatilaus, mikäli Sopimuksessa/tilausvahvistuksessa ei ole toisin Asiakkaan kanssa sovittu.

3. osapuolen kanavat

3. osapuolen kanavat3. osapuolen kanavat hyödyntävät S-ryhmän ulkopuolisia digitaalisia mainosalustoja. Näihin kuuluvat Meta (Facebook ja Instagram), kohdennettu display-mainonta eri mediaympäristöissä sekä Prisma-hakusanamainonta Googlessa.Palvelun kohdePalvelun kohteena ovat seuraavat ulkoiset mediakanavat kohdennettuna asiakasomistajakannasta poimituilla kohderyhmillä:
  • Meta (Facebook ja Instagram): hyödynnetään alustan olemassa olevia mainosratkaisuja.
  • Kohdennettu display: display-mainontaa eri mediaympäristöissä, kuten sanoma- ja aikakauslehtien sivustoilla.
  • Prisma Hakusanamainonta (Google): hakutuloksiin kohdistuva mainonta.
Palvelun sisältöSisältöön lukeutuvat asiakkaan tarpeiden kartoitus, kampanjasuunnittelu ja tarjouksen laatiminen, aineistojen ohjeistus, sisällöntuotanto, kampanjan ajaminen sovitulle kohderyhmälle, kampanjaraportointi sekä laskutusPalvelun kohdentaminen
  • Meta: kohdentaminen pohjautuu S-ryhmän datan perusteella rakennettuihin kohderyhmiin.
  • Kohdennettu display: kohdentaminen pohjautuu S-ryhmän datan perusteella rakennettuihin kohderyhmiin.
  • Prisma Hakusanamainonta: kohdentaminen tapahtuu hakusanojen ja -lauseiden kautta Googlessa, jolloin mainokset näkyvät kuluttajille heidän etsiessään tietoa tuotteista, jotka löytyvät Prismasta.
Muuta huomioitavaa Kolmansien osapuolien kanavien toiminta perustuu kyseisten alustojen sääntöihin ja käytäntöihin, joihin Myyjä ei voi vaikuttaa. Tulokset riippuvat osin ulkoisista tekijöistä, kuten algoritmien muutoksista ja mediaympäristön kilpailutilanteesta. Palveluun sovelletaan tämän Palvelukuvauksen ehtoja sekä Myyjän yleisiä sopimusehtoja yrityksille.

Mittaamisen tuotteet

Mittaamisen tuotteet Mittaamisen tuotteissa hyödynnetään S-ryhmän dataa todentamaan tehdyn mainoskampanjan tulokset.Palvelun kohdePalvelun kohteena on mainonnan mittauspalvelut, jotka perustuvat S-ryhmän dataan. Mittauspaketit suunnitellaan kampanjan tavoitteen asiakastarpeen mukaisesti.Palvelun sisältö Sisältöön lukeutuvat asiakkaan tarpeiden kartoitus, raportoinnin suunnittelu ja tarjouksen laatiminen, aineistojen ohjeistus, raportoinnin tuotanto ja laskutus.Palvelun kohdentaminen Raportoinnin kohdentaminen pohjautuu S-ryhmän datan perusteella rakennettuihin kohderyhmiinPalvelun tilaaminenPalvelu on kertatilaus, mikäli Sopimuksessa/tilausvahvistuksessa ei ole toisin Asiakkaan kanssa sovittu.

Datatuotteet

Datatuotteet Datatuotteet S-ryhmän datasta jalostettua tietoa tavarantoimittajien hyödynnettäväksi. Palvelu tarjoaa S-ryhmän dataan perustuvia työkaluja tavarantoimittajien tiedolla johtamiseen.Palvelun kohde Datatuotteet koostuvat tavarantoimittajille jaettavista jatkuvista datapaketeista, sekä projektikohtaisesti tarjottavista tutkimuspalveluista ja informaatiopaketeista.Palvelun sisältöSisältöön lukeutuu asiakkaiden tarpeiden kartoitus, raportoinnin suunnittelu ja tarjouksen laatiminen, aineistojen ohjeistus, raportin tuotanto ja laskutus.Palvelun kohdentaminen Datatuotteiden kohdentaminen pohjautuu S-ryhmän dataan.Palvelun tilaaminenPalvelu on kertatilaus, mikäli Sopimuksessa/tilausvahvistuksessa ei ole toisin Asiakkaan kanssa sovittu.