Mene Etusivulle

KOKEILIJOISTA KÄYTTÄJIKSI KAKSIOSAISELLA KAMPANJALLA

Miten varmistetaan, että uutuustuote ei jää vain kokeiluksi, vaan löytää jatkossakin asiakkaan ostoskoriin?Herkkumaa hyödynsi monikanavaisesti Kaupan median ratkaisuja ja onnistui lanseerauksessa kaksiosaisella kampanjalla. Toteutus auttoi tuomaan uutuustuotteet osaksi perheiden arkea – myös lanseerauksen jälkeen.

LANSEERAUS SAI KOKEILIJAT INNOSTUMAAN MYÖS KAMPANJAN JÄLKEEN

Herkkumaa lanseerasi uuden Moomin -hillosarjan kesällä 2025. Miten varmistaa, että kokeilu ei jäisi yksittäiseksi, vaan uudet hillot ja myös niiden täyttöpakkaukset löytäisivät paikkansa ostoskoreissa myös lanseerauksen jälkeen?

IDEA

Lanseeraus suunniteltiin kaksiosaiseksi. Ensimmäisessä vaiheessa varmistettiin, että kuluttajat löytävät uudet Moomin-hillot ja niiden erilaiset makuvaihtoehdot. Toinen vaihe keskittyi tuotteen käytön jatkumiseen: tuotiin esiin kätevät täyttöpakkaukset, joiden avulla hilloista tuli aiempaa monipuolisempi ja arkikäyttöön sopivampi valinta."Yhteistyö SOK Smart Marketingin kanssa sujui erinomaisesti, ja kokonaisuus oli meille tehty vaivattomaksi. Ammattitaitoinen tiimi vastasi kohderyhmän määrittelystä, mediavalinnoista ja kampanjan ajoituksesta, ja saimme selkeän ehdotuksen siitä, miten kampanja kannatti toteuttaa."- Marketing manager Marianne Forsman Herkkumaa Oy

TOTEUTUS

Lanseerauskampanja toteuttiin kesäkuussa ja sitä seurasi jatkokampanja heinä–elokuussa. Monikanavainen kokonaisuus varmisti, että brändi oli näkyvissä sekä tunnettuuden kasvattamisen vaiheessa että ostohetkellä.

RATKAISUT

Tunnettuutta kasvatettiin Metan kohdennetuilla kanavilla ja Yhteishyvän display-mainonnalla. S-kaupat -mainospaikat nostivat tuotteet esiin ostohetkellä. Mainonta ohjattiin sisältösivulle, jossa pystyttiin kertomaan täyttöpakkauksista ja hilloista tarkemmin.
  • Meta
  • Yhteishyvä display
  • S-kaupat

TULOKSET

Lanseerauskampanja tavoitti suuren yleisön. Valtaosa mainostettujen tuotteiden myynnistä tuli valitusta kohderyhmästä, eli kampanja sai tehokkaasti kiinni paitsi hillojen ostajat, mutta myös kuluttajat, joille nämä tuotteet sopivat myös kiinnostuksen ja arvojen perusteella. Kampanja oli poikkeuksellinen uusasiakashankinnan näkökulmasta: jopa 73 % metan kautta tavoitetuista ostajista oli brändille uusia.Jatkokampanja vahvisti brändin tunnettuutta ja kasvatti myös täyttöpakkausten myyntiä. Myynnistä 68 % tuli valitusta kohderyhmästä ja 58 % metan kautta tavoitetuista ostajista oli brändille täysin uusia.Lanseeraus:
  • 370 000+ tavoitettua asiakasta
  • 2,5 miljoonaa impressiota
  • 81 % myynnistä valitusta kohderyhmästä
  • 73 % Metan kautta tavoitetuista ostajista oli brändille uusia
Jatkokampanja
  • 390 000+ tavoitettua asiakasta
  • 1,6 miljoonaa impressiota
  • 68 % myynnistä valitusta kohderyhmästä
  • 58 % Metan kautta tavoitetuista ostajista uusia ostajia
Erinomaiset tulokset vahvistivat Kaupan median roolia osana Herkkumaan markkinointimixiä myös jatkossa:”Tulokset ylittivät odotuksemme: saimme erinomaista näkyvyyttä ja tavoitimme halutun kohderyhmän tehokkaasti. Kampanja vahvisti käsitystämme siitä, että haluamme jatkaa yhteistyötä kaupan median parissa myös tulevaisuudessa." Marianne kertoo.

SINUN BRÄNDISI SEURAAVANA?

Autamme sinua tuotteesi lanseerauksessa, myynnin kasvattamisessa ja lojaliteetin rakentamisessa. Me tunnemme sinun nykyiset ja potentiaaliset asiakkaat, ja tiedämme miten tavoitamme heidät. Pystymme kohdentamaan personoituja viestejä esimerkiksi lojaaleimmille asiakkaillesi, uutuustuotteesi todennäköisimmille testaajille tai vaikka kategorian aktiivisimmille kuluttajille.