Mene Etusivulle
11.12.2025

UUTINEN

RETAIL MEDIA SELKEYTYY - LATAA DOKUMENTIT

Retail media on yksi markkinoinnin nopeimmin kasvavista ilmiöistä: se yhdistää kaupan ja mainostajan uniikilla tavalla, joka mahdollistaa brändien pääsyn yhä lähemmäs kuluttajia. Retail median avulla brändit voivat vaikuttaa entistä tehokkaammin koko asiakaspolulla, funnelin kaikissa vaiheissa inspiraatiosta ostohetkeen asti. Nopean kehityksen myötä alan keskeisten käsitteiden ymmärtäminen on tärkeää. IAB Finlandin Retail media -työryhmä on koonnut yhteen ja selkeyttänyt alan keskeiset määritelmätIn-store: kohtaamiset fyysisessä kauppaympäristössäOn-site: näkyvyys ja aktivointi kaupan omissa digitaalisissa kanavissaOff-site: kohdennetut kohtaamiset kaupan datan avulla muissa digitaalisissa medioissaMääritelmät on tiivistetty selkeiksi dokumenteiksi, joissa tuodaan esiin tyypilliset formaatit, hyödyt ja haasteet. Työn tavoitteena oli tuoda termeihin selkeyttä, helpottaa markkinoinnin suunnittelua, tarjota inspiraatiota Retail median hyödyntämisestä sekä luoda yhteisiä toimintatapoja markkinan kehittyessä.

SMART MARKETING AKTIIVISESTI KEHITTÄMÄSSÄ KOKO MARKKINAA

S-ryhmän kaupan mediana olemme olleet vahvasti mukana tämän työn edistämisessä. SOK Smart Marketing on IAB:n Industry Partner, kehitysjohtajamme Jukka Veteläinen on IAB Finlandin hallituksen jäsen ja strategimme Sami Hiirsalmi toimii Retail media -työryhmän puheenjohtajana.Visiomme mukaisesti haluamme olla mukana rakentamassa markkinaa, jossa markkinointi perustuu todelliseen asiakasymmärrykseen ja kohtaa kuluttajan oikealla hetkellä — tukien myynnin kasvua sekä lyhyellä tähtäimellä että rakentaen pitkäjänteistä kysyntää.LATAA MATERIAALITDokumenteista löytyy myös ruotsin- ja englanninkieliset versiot, joita voi hyödyntää kansainvälisten kumppaneiden kanssa. Lataa dokumentit alta käyttöösi!Retail media In-store https://www.iab.fi/media/instore_retailmedia_infogr_fin_eng_swe.pdfRetail media Off-site https://www.iab.fi/media/off-site_retailmedia_infogr_fin_swe_eng.pdfRetail media On-site https://www.iab.fi/media/on-site_retailmedia_infogr.-fin_swe_eng.pdfDokumentit on julkaistu alun perin IAB Finlandin sivuilla 22.9. Lue alkuperäinen artikkeli tästä: https://www.iab.fi/uutiset-blogi/retail-media-selkeytyy-iab-finlandin-retail-median-tyoryhma-maaritteli-alan-keskeiset-muodot-ja-hyodyt.html.

Kirjoittaja

Smart Marketing

KATEGORIAT

  • Artikkelit
  • Ladattavat materiaalit