Caset - Smart Marketing

Älykäs markkinointi tuottaa mitattavaa hyötyä.

Case: 3 Kaveria

Case: 3 Kaveria

3 Kaveria lanseerasi maaliskuussa 2020 uudet jäätelöpuikot osaksi suosittua tuoteperhettään.

Smart Marketingin asiakasymmärryksen avulla brändi halusi löytää uutuuden todennäköisimmät kokeilijat, joille viestiä lanseerauksesta.

3 Kaveria Mitä

Mitä

Kampanjan kanaviksi valittiin kohdennettu Facebook/IG, Yhteishyvän painettu lehti sekä Store Digital -screenmainonta HOK:n myymälöissä.

Näin varmistettiin suuri, mutta optimoitu tavoittavuus sekä asiakaskohtaamiset sekä kotona että ostoksilla.

3 Kaveria Luovat

Milloin & Kenelle

Kampanja ajoitettiin touko-kesäkuun vaihteeseen, jolloin kysyntä yksittäisjäätelö-kategoriassa on myös orgaanisesti kasvussa.

FB/IG-kampanja kohdistettiin 3 Kaverin nyky- sekä menetetyille asiakkaille sekä niitä jäätelökategorioita ostaville kuluttajille, joista uutuuspuikot nykyisellään voittivat asiakkaita. Store Digital kohdistettiin HOK Elantoon, joka on brändin vahvin markkina-alue.

3 Kaveria tulokset

Tulokset

Kampanjan tulos oli menestys.

Kampanjan kohteena olevien uutuustuotteiden menekki kasvoi +85% ennen vs. jälkeen toimenpiteiden.

Lisäksi myös muut tuotteet kasvattivat menekkiään +14%

Kun haluat, että olemme sinuun yhteydessä.

Toivottu yhteydenottotapa

Huomaathan, että keräämme henkilötietojasi lähettäessä tämän lomakkeen. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä voit lukea tietosuojaselosteestamme

Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.