Orklan vuodenvaihteen Oolannin loves Felix -kampanjan tavoitteena oli kasvattaa Oolannin perunapakasteiden sesonkimyyntiä ja tarjota kuluttajalle lisäarvoa yhdistämällä samaan kampanjaan suosittu käyttöyhteystuote, Felix majoneesit. Kampanja näkyi sekä kivijalassa että ruoan verkkokaupassa, jossa haluttiin varmistaa onnistuminen ostohetkellä. Yksittäisen mainospaikan sijaan päätettiin ottaa haltuun kaikki S-kaupat ruoan verkkokaupan keskeiset mainospaikat samanaikaisesti.
S-kaupat-ruoan verkkokauppa on markkinajohtaja Suomessa. Mainospaikat on suunniteltu tukemaan sujuvaa asiakaskokemusta – ne sulautuvat luontevasti sisältöön tarjoten asiakkaille inspiraatiota. Mainostajat voivat hyödyntää näitä mainospaikkoja monipuolisesti yhdistämällä eri kategorioiden tuotteita toisiaan täydentäviksi kokonaisuuksiksi – kuten tässä kampanjassa Oolannin perunapakasteet ja Felix-majoneesit.
Kampanjassa hyödynnettiin monipuolisesti verkkokaupan mainospaikkoja:
✅ Hero banneri etusivulla kiinnitti asiakkaiden huomion heti ostospolun alussa
✅ Tuoteikkuna esitteli kampanjatuotteita näkyvästi etusivulla
✅ Kategoriasivujen mainospaikat varmistivat näkyvyyden oikeassa kontekstissa
✅ Laskeutumissivu tarjosi lisätietoa tuotteista ja toimi valinnan vahvistajana
Mainostettujen tuotteiden myynti kasvoi 35% kampanja-aikana. Kampanja osoitti, kuinka tärkeää on yhdistää verkkokauppamainonta kivijalkakampanjoiden kanssa: kun digitaalinen ja fyysinen näkyvyys tukevat toisiaan, lopputuloksena on vahvempi brändivaikutus ja parempi kaupallinen onnistuminen.
Verkkokauppamainonta on tehokkaimmillaan, kun se on osa laajempaa strategiaa ja tukee muita kanavia. Jatkossa Orkla aikoo hyödyntää kampanjasta saatuja oppeja ja kehittää markkinointiaan entistä strategisempaan suuntaan fokusoiden onnistumisiin heidän tuotteilleen tärkeimmissä sesongeissa: