CASE 3 KAVERIA

AINUTLAATUISELLA KOHDENTAMISELLA +85 % MYYNTIÄ
Suomalaisten rakastama jäätelöbrändi halusi tavoittaa potentiaalisimmat kuluttajat oikealla hetkellä.
Lue lisää
CASE 3 KAVERIA
KAMPANJAN KUVAUS

3 Kaveria halusi löytää S-ryhmän potentiaalisimmat uutuustuotteen kokeilijat. Smart Marketingin asiakasanalyysin avulla löydettiin optimaaliset kohderyhmät nykyasiakkaista, brändin menettämistä asiakkaista sekä jäätelöitä ostavien alakategorioista, joista uutuuspuikot eniten voittivat asiakkaita.

Kampanjan kanaviksi valittiin S-ryhmän asiakasymmärryksellä kohdennettu Facebook ja Instagram, Yhteishyvän painettu lehti, sekä Store Digital -diginäyttömainonta HOK-Elannon myymälöissä, lähellä ostohetkeä.

OSTOKÄYTTÄYTYMINEN YMMÄRRYKSEN KESKIÖSSÄ

Räätälöidyssä kampanjassa otettiin jokainen yksityiskohta huomioon.

  • Millaisia 3 Kaverin jäätelöä ostavat nykyasiakkaat ovat?
  • Keitä tuote ei houkuttele?
  • Mistä löydetään suurin potentiaali?
  • Mistä uutuuspuikot voittavat eniten asiakkaita?

Kampanja ajoitettiin touko-kesäkuun vaihteeseen, jolloin kysyntä yksittäisjäätelö-kategoriassa oli myös orgaanisesti kasvussa.

Facebook- ja Instagram-kampanjat kohdistettiin 3 Kaverin nykyisille sekä menetetyille asiakkaille.

Smart Marketing pystyi myös asiakasanalyysissa tunnistamaan erityisen kohderyhmän, mistä löydettiin poikkeuksellinen potentiaali: jäätelöitä ostavien kuluttajien alakategoriat, joista uutuuspuikot eniten voittivat asiakkaita. Näin tarkkaan kohdentamiseen vain harva toimija pystyy.

Store Digitalin mainonta kohdistettiin HOK Elannon alueelle, joka tunnistettiin brändin vahvimmaksi markkina-alueeksi.

Tarkalla suunnittelulla toimenpiteitä pystyttiin kohdentamaan juuri oikeisiin kanaviin, millä saatiin kampanjalla korkeampi tuottosuhde.

POIKKEUKSELLINEN KOHDENTAMINEN

TULOKSET

Kampanja oli menestys ja näkyi tuntuvasti brändin menekissä.

Kampanjalla tavoitettiin noin 700,000 uniikkia asiakasta, joista 7 prosenttia konvertoitui ostamaan mainostettuja tuotteita.

Kampanjan kohteena olevien uutuustuotteiden menekki kasvoi +85 % ennen vs. jälkeen toimenpiteiden.

Lisäksi 3 Kaverin purkkijäätelöt, jotka eivät edes olleet kampanjassa mukana, kasvattivat menekkiään +14 %.

KUN HALUAT, ETTÄ OLEMME SINUUN YHTEYDESSÄ.