12.9.2022

Smartit tärpit mainostajan loppuvuoteen

on esimerkiksi tarjota asiakkaalle sellaista sisältöä, mistä hän on oikeasti kiinnostunut: esimerkiksi kasvissyöjälle viestejä kasvisruokavaihtoehdoista. Ohjenuora on, että asiakkaiden tulee kokeva markkinointi palveluna, eikä häiriötekijänä. Tuotamme yhdessä palvelevaa markkinointia asiakkaille oikeassa kanavassa, oikealla hetkellä ja oikealla sisällöllä.

Laajaa näkyvyyttä kuluttajan ostopolulla

Palveleva markkinointi on yksi nykyaikaisen markkinoinnin trendeistä. Palvelevaa markkinointia on esimerkiksi tarjota asiakkaalle sellaista sisältöä, mistä hän on oikeasti kiinnostunut: esimerkiksi kasvissyöjälle viestejä kasvisruokavaihtoehdoista. Ohjenuora on, että asiakkaiden tulee kokeva markkinointi palveluna, eikä häiriötekijänä. Tuotamme yhdessä palvelevaa markkinointia asiakkaille oikeassa kanavassa, oikealla hetkellä ja oikealla sisällöllä.

Sesongit

Kampanjoiden suunnittelussa ja myyntityössä hyödynnämme kaupallisesti relevantteja sesonkeja, jotka määritellään useamman vuoden tasoitetun myynnin perusteella. Relevanttiin aikaan mainonta hyödyttää sekä mainostaja- että kuluttaja-asiakasta: olemme todenneet sesonkiaikana mainostamisen hyödyt kuten sen, että useissa tapauksissa prosentuaalinen myynninkasvu absoluuttisissa luvuissa on tällöin merkittävämpi.

Esimerkkejä selkeästi korostuneista tuoteryhmistä esim. joulusesonkina:

  • ennen joulua
  • kynttilät
  • ihonhoito
  • juustot
  • kalat (savukalat ja sillit)
  • leivonnaispakasteet
  • lautapelit ja astiat
  • ulkoputeutuminen
  • joulun jälkeen
  • ravintolisät
  • terveystuotteet

Vinkkejä kampanjasi suunnitteluun

S-Suora

Suoramarkkinoinnin ratkaisuillamme teet tulosta. Se on tavoittavin kanavamme, joka mahdollistaa niidenkin arvokkaiden asiakkaiden tavoittamisen, joita et tavoita muissa kanavissa. Kohdennettu, tarkasti suunniteltu suoraposti on tehokas mielikuvien rakentaja ja kirjesuoramme tavoittaa lähes 4 miljoonaa henkilöä. Kirje koetaan henkilökohtaiseksi viestinnän muodoksi ja on tehokas keino aktivoida potentiaalisia asiakkaita. Sähköinen suora tavoittaa kohdennetusti miljoonan halutun kaltaisia ihmisiä personoidulla viestillä Prisman tai Yhteishyvän kautta. Toteuttaminen on nopeaa ja tulokset helposti mitattavia.

Katso videoltamme lisätietoja S-Suorasta!

Yhteishyvä

Syksyllä palataan kouluun ja töiden pariin, joten hektisen arjen keskellä monipuolinen, mutta helppo ruuanvalmistus kiehtoo kuluttajaa. Yhteishyvän printissä ja digissä näkyykin esimerkiksi ruokapreppaus ja arkinen ja herkullinen ruokaan liittyvä sisältö. Yhteishyvä.fi on 2,5 miljoonan kuukausikäynnin mediaympäristö, jonka tarjonta nivoutuu saumattomasti yhteen Yhteishyvän painetun lehden ja sosiaalisen median kanssa. Teemat keskittyvät ruoka-aiheisiin, reseptiikkaan, sesonkeihin sekä kotiin ja vapaa-aikaan.

S-ryhmän verkkokaupat

Talvea kohti mentäessä alkavat joulu ja lahjahankinnat kiinnostamaan kuluttajaa. S-kaupat.fi:ssä ja Prisma.fi:ssä tavoitat 3 miljoonaa kävijää kuukaudessa, ja verkkokauppaliikenne käy selkeästi vilkkaimpana hieman ennen tärkeimpiä juhla- ja pyhäpäiviä. Esimerkiksi jouluna vilkkaimmat päivät ovat 1–7 päivää ennen jouluaattoa. mitä lähempänä joulua ollaan, kävijämäärät ovat suurimmat.

Vuonna 2021 Black Friday-viikko oli todella suosittu. Itsenäisyyspäivä oli poikkeus sääntöön – tällöin kauppa kävi vilkkaana myös itse pyhänä. Tuotehakujen määrä oli ennätyksellinen 20.12. -21.12 ja sama trendi jatkui myös juuri ennen uutta vuotta, jolloin nähtiin korkeita määriä tuotehauissa.

Suosituin hetki kuluttajan näkökulmasta olla liikenteessä on juuri ennen tärkeimpiä pyhäpäiviä. Ei liian aikaisin eikä liian myöhään. Hyödynnä siis monikanavaiset mahdollisuutemme näkyä kuluttajan ostopolulla – muistathan esimerkiksi S-mobiilin Edut ja vinkit-osion, joka tavoittaa reilu 450 000 aktiivista käyttäjää? Edut ja vinkit-osiossa näyt kuluttajalle kohdennetusti tuoteuutuuksinesi ja kauden kiinnostavilla tuotteillasi.

S-Store

Prismat, S-marketit, Alepat ja Salet tavoittavat viikon aikana 85 % suomalaisista, mikä tekee S-ryhmän kaupoista parhaiten tavoittavan päivittäistavarakauppaverkoston. Store Digital -myymälämediamme tavoittaa kuluttaja ostopäätöksen hetkellä: mainosnäytöt sijaitsevat S-ryhmän päivittäistavarakaupoissa sekä niiden välittömässä läheisyydessä kadulla. Saat kampanjallesi laajan näkyvyyden, oli valintasi paikallinen näkyvyys tai koko valtakunnallisen verkostomme hyödyntäminen.

Lue lisää Clear Channelin verkkosivuilta! Store Digital on osa Smart Marketing-tarjontaa ja sen myyntiä operoi yhteistyökumppanimme Clear Channel.

Ps. Store Digital laajenee jatkuvasti uusille alueille ja uusiin ketjuihin - oletko jo ottanut haltuun ABC:n diginäytöt, joilla tavoitat liikkuvat suomalaiset?

Luitko jo nämä?

KUN HALUAT, ETTÄ OLEMME SINUUN YHTEYDESSÄ.