18.4.2024

Markkinoinnin megatrendi muuttaa mediamarkkinaa: S-ryhmä vahvistaa kaupan median myyntiorganisaatiotaan kokeneella myyntijohtajalla

MARKKINOINNIN MEGATRENDI MUUTTAA MEDIAMARKKINAA

S-ryhmä vahvistaa asemaansa kaupan median kentällä uusien investointien ja avainhenkilöiden nimitysten myötä. Kasvaneen kiinnostuksen myötä S-ryhmä kohdistaa strategisia toimenpiteitä kaupan median kehitykseen ja palvelun laadun parantamiseen.

Kaupan median ilmiö on rantautunut sekä Suomeen että S-ryhmään. Vuonna 2024 kaupan mediaan kohdistettujen investointien odotetaan kasvavan Euroopassa 44 % digitaalisen mainonnan kasvaessa 11 prosentilla. Suurimpia syitä kasvulle ovat kauppojen ensimmäisen osapuolen data, kampanjoiden tulosten mittaaminen myyntivaikutuksiin asti ja näkyvyys lähellä ostohetkeä. S-ryhmän päivittäistavarakaupan vahva markkinaosuus ja 4 miljoonaa S-etukortin käyttäjää antavat meille erinomaiset valmiudet palvella mainostajia Suomen kattavimmalla ja laadukkaimmalla asiakasymmärryksellä.

KAUPAN MEDIAN MYYNTIORGANISAATIOTA VAHVISTETAAN KOKENEELLA MYYNTIJOHTAJALLA

Kasvaneen kiinnostuksen myötä haluamme myös kehittää organisaatiotamme pysyäksemme kaupan median edelläkävijänä ja parantaaksemme palvelumme laatua. Meillä onkin ilo ilmoittaa, että Smart Marketingin uudeksi myyntijohtajaksi on valittu Stefan Anderson. Stefan on toiminut vuoden alusta Smart Marketingin strategiajohtajana ja vetänyt jo viime vuoden SOK:n konsernitason kaupan median kehityshanketta osana strategiatiimiä. Ennen SOK:ta, Stefan on toiminut johtotehtävissä useassa kansainvälisessä yrityksessä kuten P&G, Easypark, Sanoma ja Schibsted.

Olen äärimmäisen iloinen, että Stefan jatkaa nyt Smart Marketingin myyntijohtajana. Hän on viime vuonna vetänyt kanssamme mielenkiintoisen strategiahankkeen, jossa olemme tehneet tiekartan kehityksellemme. Tämän hankeen tausta yhdistettynä Stefanin vahvaan kokemukseen myynnin johtamisesta, mediakentästä ja markkinoinnista vahvistaa Smart Marketingin kasvua ja kehitystä tulevina vuosina yhdessä huikean myyntitiimimme sekä koko kaupan median tiimin kanssa," iloitsee Smart Marketingin johtaja Anne Sassi.

"Tutustuttuani kaupan mediaan huomasin välittömästi sen mielenkiintoiset mahdollisuudet kaupan alan mainostajille. Kaupan media on avannut S-ryhmällä mahdollisuuden palvella kumppaneitamme uudella tasolla, mutta kasvu myös kannustaa meitä kehittämään toimintaamme. Meillä on huippuluokan osaajat, joiden kanssa rakennamme asiakkaillemme heidän tarpeistaan johdettuja mediatuotteita ja markkinointiratkaisuja. En malta odottaa tulevia kohtaamisia ja syventyvää yhteistyötä asiakkaidemme kanssa," sanoo Stefan Anderson.

Myyntiorganisaatio on saanut lisävahvistusta myös asiakasrajapintaan. Senior Key Account Managerina aloittanut Nikolai Pietiläinen on toiminut aiemmin luovan mainosteknologiayhtiö Cavain Chief Operating Officerina ja hänellä on kokemusta myös mobiilimainonnan kehitystehtävistä sekä monimediaratkaisujen kaupallistamisesta. Mediatoimisto Dagmarilta Smart Marketingille siirtynyt Marianne Wilkinson taas omaa vahvaa kokemusta konsultatiivisesta myynnistä ja myynnin kehityksestä. Hän yhdistää työssään laajan myynnin ja markkinoinnin asiantuntijuuden strategiseen ja asiakaslähtöiseen ajatteluun. 

Onnittelut Stefanille, Nikolaille ja Mariannelle nimitysten johdosta!

Lisätiedot:
Anne Sassi, puh. 0107682308 anne.sassi@sok.fi
Stefan Anderson, puh. 0503747023 stefan.anderson@sok.fi

Luitko jo nämä?

KUN HALUAT, ETTÄ OLEMME SINUUN YHTEYDESSÄ.