14.5.2025
Yhteishyvä liikuttaa suomalaista kuluttajaa

S-ryhmän media Yhteishyvä tekee kovaa kasvua kaikissa kanavissa. Vuonna 2024 se oli kokonaistavoittavuudeltaan Suomen suurin aikakausmedia*.
Tänä vuonna 120 vuotta täyttävä Yhteishyvä ei ole enää pelkkä printtilehti, vaan monikanavainen mediabrändi, joka on mukana erityisesti 25–34–vuotiaiden nuorten aikuisten elämässä. Yhteishyvässä kannattaa näkyä, sillä sen sisällöistä puhutaan, keskustellaan ja niitä odotetaan. Suomalaisille kuluttajille tehdyssä bränditutkimuksessa Yhteishyvä sijoittui kolmanneksi, ja on siten Suomen kolmanneksi spontaanisti tunnetuin lifestyle- ja aikakausmedia.
Kaupallisuus ei ole pakollinen mörkö vaan luonteva osa mediaa
Yhteishyvä tuntee suomalaisten arjen ja tietää, mikä suomalaista kuluttajaa kiinnostaa ja liikuttaa. Yhteishyvä.fi:n ja somekanavien sisällöt nuuskivat trendejä, tuovat esiin kiinnostavia ilmiöitä ja henkilöitä sekä inspiroivat asiakkaita ostopäätöksissä.
Sisällöissä näkyvät tuotteet ovat aina ajankohtaisia, liittyvät sesonkeihin ja puheenaiheisiin. Kuluttajalle Yhteishyvä tarjoaa sisällöillään aina lisäarvoa, oli kyse sitten tuoreista meikkitrendeistä tai siivousvälinehiteistä. Pelkällä tuotelistauksella ei erotu tai jää mieliin.
Suomalaisena kaupparyhmän omana mediana Yhteishyvä erottuu luotettavuudellaan. Sen vinkkejä ja vertailuja odotetaan. Yhteishyvän yleisötutkimukset kertovat, että lukijoille kaupallisuus ei ole pakollinen mörkö, vaan luonteva osa mediaa. Tuotteet näkyvät sisällöissä, ja linkit ja verkkokauppaan ohjaaminen ovat palveleva osa sisältöelämystä. Kilpaileviin mainoskanaviin verrattuna Yhteishyvällä on erinomainen mahdollisuus inspiroida ja neuvoa, sitten ohjata kuluttaja ostopolulle verkkokauppaan. Brändeille Yhteishyvä tarjoaa tuotenäkyvyyttä, joka muuten jäisi paitsi.
Tutustu Yhteishyvän mediaratkaisuihin.
Printin parissa viihdytään
Yhteishyvän perinteisin kanava, painettu Yhteishyvä-lehti on näyttävästi esillä S-ryhmän myymälöissä ympäri maata ja tavoittaa ison osan suomalaisista kotitalouksista. Lehti on aina täynnä kiinnostavaa ja ajankohtaista luettavaa, vinkkejä toimivaan arkeen sekä maistuvia, helppoja reseptejä niin jokapäiväiseen ruokarumbaan kuin juhlahetkiinkin. Yhteishyvä on asiakasomistajille ilmainen etu, jonka parissa myös viihdytään pitkään – ja sitä lukevat myös nuoret.
Yhteishyvän tavoittavuus (toukokuu 2025)
Printti: 650 000 lehteä /ilmestymiskerta (myymäläjakelu)
Verkkosivukävijät: 500 000 / viikko
Uutiskirjetilaajat: 114 000
Facebook-seuraajat: 111 000
Instagram-seuraajat: 76 000
Tiktok-tykkäykset: 45 000

Lähteet
*Media Audit Finland, KMT 2024
** Yhteishyvän bränditutkimus 2025, SOK Markkina- ja asiakasymmärrys & Feelback tutkimuspalvelut
Luitko jo nämä?

Retail median määritelmä luo vankan pohjan sen kehitykselle

Smart Marketing
5.5.2025

Tiedolla johtamisen kulttuuri – kilpailuetu, joka yhdistää datan ja päätöksentekijät

Niko Vahtola
22.4.2025

Mainostajalle entistäkin tehokkaammat mahdollisuudet hyödyntää DOOH Retail mediaa S-ryhmän myymälöissä
16.4.2025