YHTEISHYVÄN MEDIAKORTTI
JA AINEISTO-OHJEET

Yhteishyvä on S-ryhmän ikoninen ja rakastettu media, joka tavoittaa
jopa 3 miljoonaa suomalaista kuukausittain. Suomen tavoittavin aikakausmedia tarjoaa brändeille
monimediaisia mainosratkaisuja ja kiinnostavia sisältökokonaisuuksia, joilla tuoda tuote kiinnostavasti kuluttajien arkeen.

YHTEISHYVÄN MEDIAKORTTI

Yhteishyvän painettu lehti on laadukas kotimainen aikakausmedia, joka tavoittaa reilu 2,1 miljoonaa lukijaa (KMT 2022). Lehden sisältö käsittelee laajaa lukijakuntaa kiinnostavia aiheita, kuten yhteiskunnallisia kysymyksiä ja lifestyle-teemoja. Lukijat löytävät lehdestä myös tukea ostopäätösten tekemiseen. Vuoden 2023 aikana julkaistaan neljä numeroa. Yhteishyvä on siirtynyt myymäläjakeluun numerosta 2/23 lähtien, mikä tekee siitä mitattavan printtimedian!

Pyydä meiltä tarjous monikanavaisista ratkaisuistamme.

YHTEISHYVÄN ILMESTYMISAIKATAULU 2024

NumeroIlmestymispäiväVarauspäiväAineisto
110.2.202527.12.202417.1.2025
210.5.202526.3.202511.4.2025
310.8.20256.6.202520.6.2025
410.11.20253.10.202517.10.2025

PAINETUN YHTEISHYVÄN MAINOSRATKAISUT

KokoLeveys (mm)Korkeus (mm)
2/1420273
1/1210273
1/2 pysty100273
1/2 vaaka210132
1/4 pysty55273
1/4 vaaka21068

Tutkimuspalvelut: Ilmoituksen huomioarvotutkimus + 1,000€ / ilmoitus
Hinnat brutto, alv 0 %. Natiivituotanto +2,500 €. Määräpaikka +10 %.

YHTEISHYVÄN DIGITAALISET MAINOSRATKAISUT

TuoteKoko/FormaattiHuomiot
Display,
maksisuurtaulu
300x600 pxMobiili
Display,
puolikas sivu
300x431 pxMobiili
Display, paraati300x300 px &
980x400 px
Mobiili & Desktop
Display, boksi300x250 pxDesktop
Display,
digikokosivu
310x446 px &
620x891 px
Mobiili & Desktop
Digietusivu310x446px &
620x891px
Mobiili & Desktop
VerkkonatiiviArtikkeli4 vko tuotanto
DigiadduArtikkeli2 vko lead time
SomeaktivointiPeli/arvonta4 vko tuotanto
Uutiskirje600x338 px2 vko lead time
OhjelmallinenDisplayPrivate Auction

KAUPALLISET EHDOT

Maksuehdot 14 pv netto.

Päivittäistavarakaupan tuotteiden pitää löytyä vähintään P2S3 valikoimasta. Marketkaupan käyttötavaratuotteiden pitää löytyä C1-C2 valikoimasta, mikäli käytetään Prisma-logoa.

Myöhästyneestä ilmoitusaineistosta ja liitteistä veloitetaan painon laskuttamat lisäkustannukset. Peruutus on tehtävä viimeistään viimeisenä varauspäivänä. Määräajan jälkeen tehdyistä peruutuksista SOK Media on oikeutettu perimään normaalin ilmoitushinnan.

Ilmoitusten painoasua koskevat muistutukset on tehtävä kirjallisesti 14 vuorokauden kuluessa lehden ilmestymispäivästä. Lehden vastuu ilmoituksen julkaisemisessa sattuneesta virheestä rajoittuu enintään ilmoitushintaan.

SOK Media pidättää itsellään oikeuden olla julkaisematta ei-toivomiaan ilmoituksia lehdessä tai mainoksia verkossa ja oikeuden muutoksiin.

Yhteishyvä, SOK Media Y-tunnus 0116323-1, S-Pankki FI40 3939 0001 0004 47

YHTEISHYVÄN AINEISTO-OHJEET

YHTEISHYVÄ LEHTI

Aineistot voi ladata joko Asteen tai Aikakausmedian kautta.

Huomioitavaa

Aineiston koko tulee olla sama kuin ilmoituksen koko, kokosivuissa lopullinen puhtaaksileikattu koko. Leikkuuvarat 3 mm ilmoituksen jokaisella reunalla. Leikkuumerkit (Crop marks) on sisällytettävä lopullisiin sivutiedostoihin.

Vältät tekstien leikkaantumisen, kun et sijoita tekstejä etkä muita oleellisia asioita (esim. logoja) 5 mm lähemmäksi puhtaaksileikkausta.

PALSTALUKUMÄÄRÄPAINOMENETELMÄRASTITIHEYSSIDONTA
4, leveys 43 mmOffsetrotaatio60 linjaaStiftaus

Painopaikka

PunaMusta Media, Viksbergintie 2-4, 30300 Forssa

Painon yhteyshenkilö

Antti Rikassaari, p. 040 5120 998, antti.rikassaari@forssaprint.fi

ICC-profiili

Kannen paperi MWC Gloss,
Profiili: PSO Coated V3,
Sisus LWC Gloss,
Profiili: PSO LWC Improved

YHTEISHYVÄ DIGI

Aineistot

Aineisto.SokMedia@sok.fi

Tekniset tiedot

Tiedostomuoto GIF, JPEG, PNG, SWF, HTML5

Kuva-aineistot (GIF, JPG, PNG)

Verkossa käytetään RGB-värejä (kaikki selaimet eivät osaa lukea CMYK-värejä).

HTML5-aineistot

Huomioitavaa

Banneri ja kohde-URL toimitettava
2 viikkoa ennen kampanjan alkua,
ellei kirjallisesti ole toisin sovittu.

Linkitys

Bannerin kohde-URL toimitetaan erikseen. Sitä ei saa upottaa flash-bannerin sisälle. Linkissä tulisi välttää ääkkösten ja muiden erikoismerkkien käyttöä.

Flash-aineistot (SWF)

Linkkinapin (clickTAG) toiminto Flash-sovelluksessa on oltava standardin mukainen (AS2).

KUN HALUAT, ETTÄ OLEMME SINUUN YHTEYDESSÄ.