Palvelukuvaus
S-Suora

Päivitetty 06.07.2023

S-Suora suoramarkkinointi kattaa S-ryhmän (Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta ”Myyjä”) omien kohdennettujen kanavien mainosratkaisut (”Palvelu”), jotka ovat käytettävissä S-ryhmän kumppaniyrityksille (”Asiakas”). Käytettäviä kanavia ovat kirjesuora, soitto, sähköposti sekä SMS-viestilähetykset. S-suoramarkkinointi tarjoaa kuluttajan ostopolun eri vaiheisiin ja personoituun viestintään soveltuvia ratkaisuja, joita voidaan räätälöidä erilaisiin liiketoiminnallisiin tarpeisiin.

Palvelun kohde

Mainosratkaisujen kohteena olevat kanavat ja näiden mediatiedot ovat kuvattuina yksityiskohtaisemmin tuotekorteissa. Myyjä hyödyntää ratkaisujen operoinnissa S-Ryhmän analytiikka-, mainos- ja palvelutuotantoresursseja.

Palvelun sisältö

Suunnittelu

Myyjä ja Asiakas suunnittelevat yhdessä toimenpiteet, onnistumisen edellytykset ja kirjaavat brief-suunnitelmaan tavoitteet, kohderyhmät, sisällöt, kanavat ja mittarit.

Toteutus

Myyjä toteuttaa mainonnan toimenpiteet laaditun brief-suunnitelman mukaisesti ja reagoi tuloksiin Asiakkaan kanssa sovittujen käytäntöjen sekä mittareiden pohjalta.

Raportointi

Myyjä raportoi tuloksista brief-suunnitelmaan kirjatulla tavalla joko väli- ja/tai loppuraportin muodossa. Raportointi sisältää tunnusluvut ja johtopäätökset.

Palvelun kohdentaminen

S-Suoramarkkinoinnin kanavakohtaisia toimenpiteitä varten voidaan poimia asiakasomistajakannasta kohdennettuja ryhmiä käyttämällä kriteereinä esim. S-Ryhmän asiakasomistajakannan luokitteluja, segmentointeja tai ostohistoriatietoja.

Palvelun tilaaminen

Palvelu on kertatilaus, mikäli Sopimuksessa/tilausvahvistuksessa ei ole toisin Asiakkaan kanssa sovittu. Palvelua koskevat muutokset on ilmoitettava ennen palvelun alkamispäivää. Mahdolliset tehdyt henkilötyöt laskutetaan sovitusti.

Palvelun vaatimukset

Myyjä pidättää itsellään oikeuden muutoksiin ja olla julkaisematta ei- toivomiaan mainoksia. Päivittäistavarakaupan tuotteiden on löydyttävä PR1SM3 tai PR1 valikoimaluokasta ja Marketkaupan käyttötavaratuotteiden on löydyttävä C1-C2 valikoimasta, mikäli mainonnassa käytetään Prisman logoa. Suppeamman valikoimatason markkinointi kohdennetuissa suorakanavissa on mahdollista ja toimintatapa varmistetaan tapauskohtaisesti.

Painotyöt: Asiakas vastaa painoaineistojen toimittamisesta aineisto-ohjeiden mukaisesti ennen sovittua painoajankohtaa, tai muutoin Myyjä ei voi taata painomateriaalin painovalmiutta suunnitellun mukaisena ajankohtana.

Soitto: Asiakas vastaa riittävän kattavan soittotyön käsikirjoituksen toimittamisesta S-ryhmälle. Sisällön tulee vastata suunniteltua toimenpidettä. Soittotyölle määritellään yhdessä tavoitteet ja varmistetaan, että tavoitteiden mukaista soittotyötä voidaan toteuttaa asiakasomistajakantaan. Myyjä pidättää itselleen oikeuden muutoksiin ja olla hyväksymättä soittokäsikirjoitusta tai soittotyötä.

Sähköposti: Asiakas vastaa sähköpostikirjeen teksti- ja kuva-aineistojen toimittamisesta aineisto-ohjeiden mukaisesti ennen sovittua kampanjan aloittamisajankohtaa, tai muutoin Myyjä ei voi taata kampanjan käynnistystä sovittuna ajankohtana.

SMS: Asiakas vastaa viestin tekstisisällön toimittamisesta aineisto-ohjeiden mukaisesti ennen sovittua kampanja-ajankohtaa tai Myyjä ei voi taata kampanjan käynnistystä sovittuna ajankohtana.

Palvelun kaupalliset ehdot

Hinnoittelu määritellään Sopimuksessa/tilausvahvistuksessa. Hintoihin lisätään voimassa oleva arvonlisävero. Laskutus muodostuu palveluiden perusmaksuista, yksikköveloituksista, painotyön, soittotyön ja sähköpostiviestinnän tuotanto- ja lähetyskustannuksista sekä mahdollisista henkilötöistä, jotka laskutetaan palvelun alkaessa tai muulla Asiakkaan kanssa sovitulla tavalla. Maksuehto 14 päivää netto.

Muuta huomioitavaa

Suoramarkkinoinnin sisältö ei saa viitata poiminnassa käytettyihin kohdennuskriteereihin (ei esim. puhuttelua: ”Hyvä lapsiperheen vanhempi”, ” Hyvä kesämökkiläinen”) . Kanavakohtainen mainonnan tarkempi ohjeistus löytyy Smart Marketingin aineisto-ohjeista.

SOK ei takaa Palvelun tulosten virheettömyyttä. Palvelussa käytetään SOK:n keräämiä tietoja, joiden oikeellisuutta ja ajantasaisuutta SOK ei voi kohtuudella varmistaa. SOK ei myöskään vastaa Palvelussa tai sen tuloksissa olevien mahdollisten virheiden tai puutteiden aiheuttamista vahingoista.

KUN HALUAT, ETTÄ OLEMME SINUUN YHTEYDESSÄ.