CASE: FINN SPRING

3 MILJOONAA KONTAKTIA JA +30 % MYYNNIN KASVU
Finn Spring lanseerasi tammikuussa 2021 uudet Villi Vichy tuotteet osaksi suosittua tuoteperhettä. He halusivat löytää Smart Marketingin tarjoaman asiakasymmärryksen avulla uutuustuotteen todennäköisimmät kokeilijat sekä lisätä brändin tunnettuutta S-ryhmän asiakkaiden keskuudessa.
Lue lisää
FINN SPRING

Finn Spring lanseerasi uudet Villi Vichy tuotteet osaksi suosittua Villi-tuoteperhettä. Finn Spring halusi löytää Smart Marketingin asiakasymmärryksen avulla uuden Villi Vichyn todennäköisimmät kokeilijat sekä lisätä brändin tunnettuutta laajasti S-ryhmän kanavissa.

Kampanja toteutettiin yhteismarkkinointina Suomen vahvimman vähittäiskauppabrändin, Prisman, kanssa. Yhteismarkkinointi helpotti uutuusbrändin tuontia markkinaan, sekä yhdisti tuotteen myyntikanavaan.

Tuotteen myyntiä tehostettiin Yhteishyvä.fi displaymainonnalla, sekä S-ryhmän asiakasymmärryksellä kohdennetulla Facebook ja Instagram mainonnalla. Kampanjaan myös yhdistettiin Prisman nimissä lähetetty ja kohdennettu sähköpostisuora sekä tuotenosto Prisman uutiskirjeessä. Näin varmistettiin suuri, mutta optimoitu tavoittavuus sekä asiakaskohtaamiset sekä kotona että ostoksilla.

TARKKAAN SUUNNITELTU KOHDENNUS

Kampanjan kohdennuksen suunnittelussa otettiin huomioon Villy Vischyn uusi 1,5 litran pullokoko. Asiakasanalyysin perusteella huomattiin, että suurin asiakaspotentiaali löytyy jo entuudestaan 1,5 litran pulloja ostavien keskuudesta.

"ETENKIN, KUN TOIMITAAN RAJALLISILLA BUDJETEILLA, ON ERITTÄIN TÄRKEÄÄ PYRKIÄ KOHDENTAMAAN MAINONTAA MAHDOLLISIMMAN TARKASTI KAIKKEIN POTENTIAALISIMMILLE ASIAKKAILLE."

TULOKSET

Kohderyhmän kooksi kohdennetuissa kanavissa tuli 470 526, ja kohdennetuissa kanavissa tavoitettujen uniikkien asiakkaiden lukumäärä 231 613. Yhteensä kampanjan aikana kerättiin yhteensä 2 937 726 kontaktia. Suurien kontaktimäärien ansiosta Villi Vichyn bränditunnettuutta saatiin kasvatettua myynninedistämisen ohella.

Myytyjen tuotteiden kappalemäärä nousi kampanjan jälkeen 32 %, kokonaismyynnin kasvaessa 30 %.

"TÄLLAINEN KOHDENNUS OLI KÄYTÄNNÖSSÄ MAHDOLLISTA VAIN SMART MARKETINGIN DATAN JA KULUTTAJAYMMÄRRYKSEN AVULLA."

KUN HALUAT, ETTÄ OLEMME SINUUN YHTEYDESSÄ.