”Kehitimme yhdessä S-ryhmän kanssa hapanjuureen leivotun burgerisämpylän, jota myydään yksinoikeudella S-ryhmän kaupoissa.
Halusimme kampanjalla olla tukemassa tuotteen lanseerauksen onnistumista sekä koko Street Food -tuoteperhettä relevanteissa kanavissa."
Lotta Castrén
Media Manager, Vaasan Oy
Vaasan lanseerasi uutuustuotteita suosittuun Street Food-tuoteperheeseen ja halusi varmistaa, että uutuustuotteet löytävät tiensä brändin nykyasiakkaiden ostoskoreihin. Asiakasymmärrykseen perustuen kampanja jaettin kahteen osaan:
Vapputeemainen kampanja brändin nykyasiakkaille jossa inspiroitiin kuluttajia Hot Dog-buffet konseptilla sekä Vaasan Street Food-aiheisella reseptiikalla
Uutuustuotteiden lanseerauskampanja, jonka tarkoituksena oli varmistaa uuden hapanjuureen leivotun hampurilaissämpylän tunnettuuden ja näkyvyyden maksimointi brändin nykyasiakkaiden keskuudessa.
Kokonaisuutena kampanja perustuikin nykyasiakkaiden inspiroimiseen erilaisella street food-reseptiikalla. Tavoitteena oli aktivoida asiakkaita ennen vappua kun Hot Dog-tuotteiden kysyntä oli kasvussa, ja tämän jälkeen johdattaa samat asiakkaat hyvien itsetehtyjen hampurilaisten pariin. Kampanjalla kannustettiin asiakkaita kasvattamaan kulutustaan Street Food-brändiin, mutta myös rakentamaan Vaasan Street Foodille raikasta, inspiroivaa brändiä.
”Kokemuksemme mukaan Smart Marketing-kampanjat ovat olleet tehokkaita räätälöidyn kohderyhmänsä ansiosta.”
Esimerkkejä tuloksista ja toimenpiteistä
Kampanjassa käytetyt kanavat:
S-mobiili
Digikokosivu
Somenosto
Facebook ja Instagram
Kampanjassa oli mukana burgerit ja hodarit ja kohdennetuissa kanavissa päästiin parhaimmillaan lähes 10 % konversioasteeseen. Ostaineita asiakkaita oli vajaa 30 000 ja kampanja keräsi yli miljoona kontaktia.
Hampurilaissämpylöihin liittyvään somenoston sitoutumisprosentti oli 36,5 % ja Hot Dog-tuote-somenoston jopa 38,5 %!
Kohdeyleisön kulutus kasvoi kampanjajaksolla 47%!
Vaasan Street Food-kampanja onnistui sekä hienosti buustaamaan Street Food Hot Dog-tuotteiden myyntiä ennen vappua, että tukemaan uutuustuotteiden lanseerausta, kampanjan ROAS:n ollessa mainio 3:1.
Vapun kampanjan kohdeyleisö kasvatti Hot Dog-tuotteiden ostojaan 47 % kampanjajaksolla, jonka lisäksi itse uutuustuotelanseerauksen avulla brändin nykyasiakkaat pääsivät hienosti tutustumaan uutuustuotteeseen: kohdennetulla Facebook-mainonnalla tavoitetusta yleisöstä huomattava määrä brändin nykyasiakkaista osti Street Food-uutuushampurilaissämpylöitä kampanjajaksolla ensimmäistä kertaa. Näin kasvatettiin nykyasiakkaiden kulutusta brändiin.