Case: Vaasan - Smart Marketing

”Kehitimme yhdessä S-ryhmän kanssa hapanjuureen leivotun burgerisämpylän, jota myydään yksinoikeudella S-ryhmän kaupoissa.

Halusimme kampanjalla olla tukemassa tuotteen lanseerauksen onnistumista sekä koko Street Food -tuoteperhettä relevanteissa kanavissa."

  • Lotta Castrén

    Media Manager, Vaasan Oy

Vaasan lanseerasi uutuustuotteita suosittuun Street Food-tuoteperheeseen ja halusi varmistaa, että uutuustuotteet löytävät tiensä brändin nykyasiakkaiden ostoskoreihin. Asiakasymmärrykseen perustuen kampanja jaettin kahteen osaan:

  1. Vapputeemainen kampanja brändin nykyasiakkaille jossa inspiroitiin kuluttajia Hot Dog-buffet konseptilla sekä Vaasan Street Food-aiheisella reseptiikalla

  2. Uutuustuotteiden lanseerauskampanja, jonka tarkoituksena oli varmistaa uuden hapanjuureen leivotun hampurilaissämpylän tunnettuuden ja näkyvyyden maksimointi brändin nykyasiakkaiden keskuudessa.

Kokonaisuutena kampanja perustuikin nykyasiakkaiden inspiroimiseen erilaisella street food-reseptiikalla. Tavoitteena oli aktivoida asiakkaita ennen vappua kun Hot Dog-tuotteiden kysyntä oli kasvussa, ja tämän jälkeen johdattaa samat asiakkaat hyvien itsetehtyjen hampurilaisten pariin. Kampanjalla kannustettiin asiakkaita kasvattamaan kulutustaan Street Food-brändiin, mutta myös rakentamaan Vaasan Street Foodille raikasta, inspiroivaa brändiä.

”Kokemuksemme mukaan Smart Marketing-kampanjat ovat olleet tehokkaita räätälöidyn kohderyhmänsä ansiosta.”

Esimerkkejä tuloksista ja toimenpiteistä

Kampanjassa käytetyt kanavat:

S-mobiili

Digikokosivu

Somenosto

Facebook ja Instagram

Kampanjassa oli mukana burgerit ja hodarit ja kohdennetuissa kanavissa päästiin parhaimmillaan lähes 10 % konversioasteeseen. Ostaineita asiakkaita oli vajaa 30 000 ja kampanja keräsi yli miljoona kontaktia.

Hampurilaissämpylöihin liittyvään somenoston sitoutumisprosentti oli 36,5 % ja Hot Dog-tuote-somenoston jopa 38,5 %!

Kohdeyleisön kulutus kasvoi kampanjajaksolla 47%!

Vaasan Street Food-kampanja onnistui sekä hienosti buustaamaan Street Food Hot Dog-tuotteiden myyntiä ennen vappua, että tukemaan uutuustuotteiden lanseerausta, kampanjan ROAS:n ollessa mainio 3:1.

Vapun kampanjan kohdeyleisö kasvatti Hot Dog-tuotteiden ostojaan 47 % kampanjajaksolla, jonka lisäksi itse uutuustuotelanseerauksen avulla brändin nykyasiakkaat pääsivät hienosti tutustumaan uutuustuotteeseen: kohdennetulla Facebook-mainonnalla tavoitetusta yleisöstä huomattava määrä brändin nykyasiakkaista osti Street Food-uutuushampurilaissämpylöitä kampanjajaksolla ensimmäistä kertaa. Näin kasvatettiin nykyasiakkaiden kulutusta brändiin.

Kun haluat, että olemme sinuun yhteydessä.

Toivottu yhteydenottotapa

Huomaathan, että keräämme henkilötietojasi lähettäessä tämän lomakkeen. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä voit lukea tietosuojaselosteestamme

Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.