Case: Snellman Oy - Smart Marketing

Snellman lanseerasi markkinaan täysin uuden tuotteen, Kunnon Lihapullat. Snellman halusi uutuustuotelanseerauksella tavoittaa mahdollisimman paljon talouksia riittävän vaikuttavasti.

Snellmanin asiakasanalyysin perusteella huomattiin, että uutuustuotteella on olemassa valmiiksi kysyntää brändin nykyasiakkaiden keskuudessa – 54% kaikista Snellman-asiakkaista on ostanut muita kategorian lihapyörykkätuotteita. Varsinkin lapsitaloudet korostuivat Snellman-brändin ja lihapyöryköiden ristiinostajissa.

Refe linkedin (12)

  • Smart Marketingin suosituksesta kampanjassa keskityttiin aktivoimaan Snellmanin tuotteiden ja lihapyöryköiden ristiinostajia, painottaen kohdeyleisössä lapsitalouksia.

  • Kohdeyleisön lisäksi S-ryhmän asiakkaiden harkintoja kasvatettiin 2 viikon mittaisella S-mobiili-kampanjalla, jonka lisäksi uutuustuotteella oli näkyvyys Yhteishyvä-lehdessä, joka toimitettiin yli 1,7 miljoonaan kotitalouteen tavoittaen laajasti yli 2,2 miljoonaa suomalaista.

ESIMERKKEJÄ TULOKSISTA JA TOIMENPITEISTÄ

Snellmanin uutuustuotteen lanseeraus oli menestys - ROAS tässä kampanjassa oli jopa 3, 6:1!

  • Snellman-tuotteiden ja kategoria lihapyöryköiden ristiinostajille kohdennettu Facebook-kampanja kasvatti kohdeyleisön myyntiä ja ostettuja tuotteita +8% verrattuna toimenpiteistä erotettuun kontrolliin.
  • Kohdeyleisön generoima lisämyynti oli kontrolliin verrattuna yli € 9,000 pelkästään kampanja-aikana.
  • Kampanjan kohdeyleisön lisämyynti tuotti 2,5% kasvun uutuustuotteen kokonaismyyntiin.

Kun haluat, että olemme sinuun yhteydessä.

Toivottu yhteydenottotapa

Huomaathan, että keräämme henkilötietojasi lähettäessä tämän lomakkeen. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä voit lukea tietosuojaselosteestamme

Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.