Snellman lanseerasi markkinaan täysin uuden tuotteen, Kunnon Lihapullat. Snellman halusi uutuustuotelanseerauksella tavoittaa mahdollisimman paljon talouksia riittävän vaikuttavasti.
Snellmanin asiakasanalyysin perusteella huomattiin, että uutuustuotteella on olemassa valmiiksi kysyntää brändin nykyasiakkaiden keskuudessa – 54% kaikista Snellman-asiakkaista on ostanut muita kategorian lihapyörykkätuotteita. Varsinkin lapsitaloudet korostuivat Snellman-brändin ja lihapyöryköiden ristiinostajissa.
Smart Marketingin suosituksesta kampanjassa keskityttiin aktivoimaan Snellmanin tuotteiden ja lihapyöryköiden ristiinostajia, painottaen kohdeyleisössä lapsitalouksia.
Kohdeyleisön lisäksi S-ryhmän asiakkaiden harkintoja kasvatettiin 2 viikon mittaisella S-mobiili-kampanjalla, jonka lisäksi uutuustuotteella oli näkyvyys Yhteishyvä-lehdessä, joka toimitettiin yli 1,7 miljoonaan kotitalouteen tavoittaen laajasti yli 2,2 miljoonaa suomalaista.
ESIMERKKEJÄ TULOKSISTA JA TOIMENPITEISTÄ
Snellmanin uutuustuotteen lanseeraus oli menestys - ROAS tässä kampanjassa oli jopa 3, 6:1!
- Snellman-tuotteiden ja kategoria lihapyöryköiden ristiinostajille kohdennettu Facebook-kampanja kasvatti kohdeyleisön myyntiä ja ostettuja tuotteita +8% verrattuna toimenpiteistä erotettuun kontrolliin.
- Kohdeyleisön generoima lisämyynti oli kontrolliin verrattuna yli € 9,000 pelkästään kampanja-aikana.
- Kampanjan kohdeyleisön lisämyynti tuotti 2,5% kasvun uutuustuotteen kokonaismyyntiin.