Case: Olvi KevytOlo - Smart Marketing

"Halusimme tavoittaa laadukkaita & potentiaalisia kontakteja ja vaikuttaa heihin lähellä ostohetkeä S-ryhmän kanavissa, jonka vuoksi päätimme kokeilla Smart Marketingia.

Meitä ilahdutti kovasti nähdä mediapanostuksemme välittömät vaikutukset selkeänä myyntipiikkinä sesongin ulkopuolisella ajanjaksolla niin kampanjatuotteiden osalta kuin koko KevytOlo tuoteperheen laajuudelta.

Saimme hyvän nosteen tuotteillemme alkuvuoteen ja pääsesonkia kohti. Laadukas raportointi myös lisäsi ymmärrystämme tuotteemme käyttäjäkotitalouksista.”

  • Laura Innilä, tuoteryhmäpäällikkö Olvi Oyj

Olvi suunnitteli loppuvuodelle 2021 jatkonäkyvyyttä keväällä lanseeratulle mehukivennäisvedelle ja halusi ymmärtää, millaiset kuluttajat kokeilisivat tuotteita todennäköisimmin.

Uusille tuotteille haluttiin toisaalta löytää ydinkohderyhmä jota puhutella, mutta samalla varmistaa että mediatoimenpiteillä saataisiin riittävä peitto tunnettuuden kasvattamiseksi.

Mediatoimenpiteillä pyrittiin saavuttamaan kolme eri tavoitetta:

  1. Ostokäyttäytymiseen perustavalla kohdentamisella keskityttiin tavoittamaan makuvesiä ostavat kuluttajat emaililla ja Facebook-mainonnalla, tavoitteena rohkaista kuluttajia kokeilemaan uusia KevytOlo-makuvesiä. 

  2. Kampanjaa tuettiin vahvalla näkyvyydellä ruoan verkkokaupassa (S-kaupat.fi & Foodie.fi), lähellä asiakkaan ostohetkeä. 

  3. Kampanja jalkautui myös Yhteishyvän digikanaviin sekä S-mobiiliin, joiden avulla kasvatettiin KevytOlo -tuotteiden tunnettuutta laajemmin asiakasomistajien keskuudessa.

Esimerkkejä tuloksista ja toimenpiteistä

Kampanjassa käytettiin seuraavia kanavia:

Foodie.fi ja S-kaupat.fi

Yhteishyvä.fi:n digikokosivu

Prisman kohdennettu Facebook-mainonta

S-mobiili

Kohdennettu e-mail

Kampanja keräsi kaiken kaikkiaan 1.7m kontaktia, kasvattaen tunnettuutta laajalla peitolla.

Emailin avaajat ostivat 30% enemmän tuotteita ja kuluttivat 30% enemmän per henkilö kuin aiemmalla vastaavalla jaksolla, ja roas oli hyvä 1.3:1. Kohdennetuissa kanavissa tavoitetusta yleisöstä konvertoitui suuri määrä ostaneita asiakkaita, joiden kokonaiskulutus mainostettuihin tuotteisiin kasvoi kampanjajaksolla yli 6% verrattuna toimenpiteestä suljettuun kontrolliryhmään.

Kun haluat, että olemme sinuun yhteydessä.

Toivottu yhteydenottotapa

Huomaathan, että keräämme henkilötietojasi lähettäessä tämän lomakkeen. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä voit lukea tietosuojaselosteestamme

Hei, huomasimme, että käytät tällä hetkellä Internet Explorer -selainta, jota ei enää aktiivisesti tueta. Jotta vierailusi sivustollamme olisi mahdollisimman sujuva, suosittelemme sinua vaihtamaan selaimeksesi esimerkiksi Google Chromen tai Mozilla Firefoxin.