Case: 3 Kaverin Jäätelö
Smart Marketingin asiakasymmärryksen avulla brändi halusi löytää uutuuden todennäköisimmät kokeilijat, joille viestiä lanseerauksesta. Kampanjan kanaviksi valittiin kohdennettu Facebook/IG, Yhteishyvän painettu lehti sekä Store Digital -screenmainonta HOK:n myymälöissä.
MILLOIN & KENELLE:
Kampanja ajoitettiin touko-kesäkuun vaihteeseen, jolloin kysyntä yksittäisjäätelö-kategoriassa on myös orgaanisesti kasvussa.
FB/IG-kampanja kohdistettiin 3 Kaverin nykyisille sekä menetetyille asiakkaille ja niitä jäätelökategorioita ostaville kuluttajille, joista uutuuspuikot nykyisellään voittivat asiakkaita. Store Digital kohdistettiin HOK Elantoon, joka on brändin vahvin markkina-alue.
TULOKSET:
Kampanjan tulos oli menestys.
Kampanjan kohteena olevien uutuustuotteiden menekki kasvoi +85% ennen vs. jälkeen toimenpiteiden.
Lisäksi 3 Kaverin purkkijäätelöt, jotka eivät olleet kampanjassa mukana, kasvattivat menekkiään +14%.