

Syksyllä 2025 toteutetulla Moccamasterin kampanjalla haluttiin tavoittaa nuorempia kahvinrakastajia kertoen brändin juurista ja tuotteen laadusta osana arjen kahvihetkiä. Yhteishyvän videonatiivi tavoitti toivotun kohderyhmän ja aktivoi viettämään aikaa brändin parissa.
Me kaikki haluamme nähdä enemmän, kuin perinteisiä tuotemainoksia. Haluamme tarinoita, jotka inspiroivat ja tuntuvat omilta ja jotka auttavat tekemään arjen valinnoista hieman merkityksellisempiä. Käyttötavarabrändeille tämä tarkoittaa uudenlaista haastetta: miten kertoa tuotteesta kiinnostavasti ja herättää ostoaikomus, sekä ohjata inspiraatiosta luonnollisesti ostoympäristöön?
S-ryhmän Kaupan median tarjooma laajentui hiljattain uudella Yhteishyvän videonatiivikokonaisuudella, jossa tarinallisuus, elämyksellisyys ja kaupallisuus punoutuvat yhteen luontevaksi kohtaamiseksi brändin ja asiakkaiden välillä. Moccamaster tarttui mahdollisuuteen ensimmäisten joukossa tavoitteenaan kertoa brändin juurista ja tuotteen laadusta, esitellä tuotteen ainutlaatuisuutta arjen kahvihetkissä ja tavoittaa 20–40-vuotias kohderyhmä inspiroivalla tavalla.
"Tavoitteemme oli lähestyä nimenomaan nuorempia kahvinrakastajia ja siinä onnistuimmekin! Myös sisältö vastasi toiveitamme ja se toteutettiin myötäillen brändimme tärkeimpiä arvoja."
Jutta Räisänen, Retail Marketing Consult / Moccamaster Nordic Ab
Kampanja vei katsojat osaksi kahvihetkiä, jotka tuntuivat aidoilta, inspiroivilta ja helposti samaistuttavilta. Yhteishyvän videosisältö esitteli Moccamasterin tarinan ja käyttövinkit elämyksellisellä tavalla muodostaen brändille luontevan ja kiinnostavan kohtaamisen arjen kahvihetkien äärellä.

Kokonaisuus rakennettiin monikanavaisesti Yhteishyvän vahvan brändin alla:
Sisältö toteutettiin yhteistyössä Moccamasterin, Smart Marketingin ja Yhteishyvän toimituksen kanssa avaimet käteen -prosessina, joka toimi sujuvasti myös asiakkaan näkökulmasta: ”Yhteistyö Smart Marketingin kanssa sujui alusta loppuun erinomaisesti. Aikataulurunko oli tarkkaan suunniteltu ja siinä pysyttiin” Jutta kertoo.

Toteutus onnistui tavoittamaan laajan yleisön, herättämään positiivista keskustelua ja toi myös kaupallisia tuloksia, jotka rohkaisevat kaupan median hyödyntämiseen myös jatkossa:
”Kampanjan positiivinen vaikutus myynnin kehitykseen vahvisti kampanjan toimivuuden. Uskomme myös jatkossa Smart Marketingin tarjoamien markkinointikokonaisuuksien tehokkuuteen ja tulemme varmasti palaamaan niiden pariin myös tulevaisuudessa” Jutta summaa.

Moccamasterin myynti kasvoi kampanja-aikana muuta kategoriaa vauhdikkaammin. Videosisällöt herättivät poikkeuksellisen paljon positiivista keskustelua: kommentit ylistivät Moccamasterin laatua, pitkäikäisyyttä ja ajattomuutta. Arvonta toimi erinomaisesti: lähes puolet arvontasivulle päätyneistä osallistui kilpailuun.
Yhteishyvässä mainonta koetaan tutkitusti luontevana osana sisältöä, mikä tekee siitä erityisen tehokkaan ympäristön brändeille, jotka haluavat rakentaa tunnettuutta ja herättää aitoa kiinnostusta kaupallisuutta unohtamatta.
Jotta voit katsoa tämän videon, sinun täytyy hyväksyä kolmannen osapuolen evästeet