3 Kaveria halusi löytää S-ryhmän potentiaalisimmat uutuustuotteen kokeilijat. Smart Marketingin asiakasanalyysin avulla löydettiin optimaaliset kohderyhmät nykyasiakkaista, brändin menettämistä asiakkaista sekä jäätelöitä ostavien alakategorioista, joista uutuuspuikot eniten voittivat asiakkaita.
Kampanjan kanaviksi valittiin S-ryhmän asiakasymmärryksellä kohdennettu Facebook ja Instagram, Yhteishyvän painettu lehti, sekä Store Digital -diginäyttömainonta HOK-Elannon myymälöissä, lähellä ostohetkeä.
Räätälöidyssä kampanjassa otettiin jokainen yksityiskohta huomioon.
Kampanja ajoitettiin touko-kesäkuun vaihteeseen, jolloin kysyntä yksittäisjäätelö-kategoriassa oli myös orgaanisesti kasvussa.
Facebook- ja Instagram-kampanjat kohdistettiin 3 Kaverin nykyisille sekä menetetyille asiakkaille.
Smart Marketing pystyi myös asiakasanalyysissa tunnistamaan erityisen kohderyhmän, mistä löydettiin poikkeuksellinen potentiaali: jäätelöitä ostavien kuluttajien alakategoriat, joista uutuuspuikot eniten voittivat asiakkaita. Näin tarkkaan kohdentamiseen vain harva toimija pystyy.
Store Digitalin mainonta kohdistettiin HOK Elannon alueelle, joka tunnistettiin brändin vahvimmaksi markkina-alueeksi.
Tarkalla suunnittelulla toimenpiteitä pystyttiin kohdentamaan juuri oikeisiin kanaviin, millä saatiin kampanjalla korkeampi tuottosuhde.
Kampanja oli menestys ja näkyi tuntuvasti brändin menekissä.
Kampanjalla tavoitettiin noin 700,000 uniikkia asiakasta, joista 7 prosenttia konvertoitui ostamaan mainostettuja tuotteita.
Kampanjan kohteena olevien uutuustuotteiden menekki kasvoi +85 % ennen vs. jälkeen toimenpiteiden.
Lisäksi 3 Kaverin purkkijäätelöt, jotka eivät edes olleet kampanjassa mukana, kasvattivat menekkiään +14 %.
Jotta voit katsoa tämän videon, sinun täytyy hyväksyä kolmannen osapuolen evästeet